2018. október 1., hétfő

Digitális Kompetencia Fejlesztése

        A Nemzeti Alaptantervben olvashattuk,hogy a digitális kompetencia mennyire sokrétű, míg végül sikerül elsajátítanunk.
         Az én szakpárom az angol és a földrajz. Az angol tárgyhoz rengeteg videót és játékot találunk az interneten. Ezzel szemben a földrajzhoz sokkal kevesebbet, ezért erre szeretnék jobban fókuszálni a jövőben. 
       Manapság egy középiskolai osztályban mindenki rendelkezik okostelefonnal,amelyeket be lehet vonni a tanórai foglalkozások alkalmával is. Akár egy egész osztályt, akár egy kahoot játékkal, de egy quizlet felhasználásával is. Ezeket akár a tanulók maguk is létrehozhatják akár csoportokban is,melyeket a későbbiekben bemutatnak az osztálynak. Ezzel fejlesztik a kreativitásukat, szociális készségeiket, kooperációs készségeket és megtanulják az okostelefonjaiknak hasznosabb felhasználási módját. 
      Illetve példának okáért a Google Maps nagyon jó lehetőség arra,hogy a diákokat tanulmányi sétára biztassuk. Házi feladatként egy adott területet ha bejárnak, lefotózzák a Google Maps előzményeit, akkor nem csak használták az okostelefonjaikat, de még kint is voltak a levegőn. Ezt a feladatot is lehet egyénenként és párban, illetve csoportban is végezni. A digitális kompetencia egyik legfontosabb eleme az, hogy nincs meghatározva,hogy hány ember használhatja, melynek előnye,hogy a diák otthon bármikor újból meg is csinálhatja. A kritikus gondolkodásuk fejlesztéséhez szintén a Google Maps tud  segítségünkre lenni. Ugyanis, hogyha megkerestetünk a diákokkal több helyet street view nézetben, amelyek másképp néznek ki a valóságban, akkor példaként lehet előttük, hogy az interneten látottak sokszor nem fedik teljes mértékben a valóságot.

  Ezek az oktatóprogramok rengeteget segítenek, hogy a diákok örömmel tanuljanak és magabiztosabbá váljanak az élet iskolán kívüli világán is.

Itt pedig egy videó található, a kahoot program létrehozásáról.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése